tisdag 25 maj 2010

Låg

Känner mig lite låg.
Politikerbloggen har framställt mig på ett ganska taskigt sätt.
De får det att framstå som att jag har snott en text från kollegor.
Det har jag inte.
Jag har fått hjälp att svara på en artikel, riktad till mig ,av vår politiska sekreterare.
Sörmland, Östergötland, Västmanland, Uppsala och Örebro delar samma politiska sekreterare .
Hon servar 24 ledamöter samt 16 kandidater och jag vänder mig ofta till henne när jag vill ha hjälp med att fakta stämmer i det jag skriver, eller om jag behöver hjälp att formulera mig.

Trots att jag har hållit på ett tag med politik är jag fortfarande inte helt trygg när jag skriver.
Min låga utbildningsbakgrund gör nog att jag har ett ganska taskigt självförtroende när det gäller att uttrycka mig i skrift.
Det är därför väldigt bra att det finns anställda att ta hjälp av så att faktiskt vem som helst kan bli riksdagsledamot, hinna med och klara av det.
Jag tror faktiskt det är ett vedertaget arbetssätt i alla partigrupper.

Nåväl, har lärt mig någonting idag i alla fall.
Om jag får fler förslag och underlag ska jag kontrollera att det är bara jag som fått det och att jag måste våga använda mer av mina egna ord.

Däremot så är det naturligtvis så att jag står för vartenda ord i artikeln då Sverige verkligen skulle tjäna på rättvisa och byta ut den borgliga regeringen.
Vi är många som står för den Socialdemokratiska politiken.

Inga kommentarer: